2e dag Asheville
21 juni 2026 - Ashville, Pennsylvania, Verenigde Staten
Voor vandaag hadden we eigenlijk niks om te doen.
Morgen verplaatsen we naar Gatlinburg. Advies van het Roadbook is om de Blue Ridge Parkway een stuk te rijden en daarna de Great Smoky Montains Nationaal Park.
Dit vinden we nogal veel op een dag en hebben daarom besloten om de Blue Ridge Parkway vandaag te rijden.
We vertrokken om kwart over 9 en begonnen met een bezoek aan het bezoekerscentra. Hier kregen we de nodige info over of de weg helemaal open is (ivm storm Helene, heel de weg is open) en waar we moeten stoppen.
1e stop bij een rivier.
Het is een mooie weg in de bergen, we wilde al de eerste beer en hopelijk een bobcat zien, maar hoe we ook gezocht hebben, helaas niet.
We hebben 1 keer een stuk gewandeld, dat was naar de top van Waterrock Knob. Een stijle klim van 0.7 mijl.
Na nog wat drank etc gekocht te hebben waren we tegen 5 uur weer terug.
Avondeten bij Chili's.
De temperaturen zijn de laatste dagen kouder, zo rond de 27 graden. Echt aangenamer. Het is droog, ook lekker.
Foto’s
2 Reacties
-
Rob:21 juni 2026Mooi uitzicht vanaf Waterrock knob! Fijn dat het daar wat koeler is.
-
Miranda en John:21 juni 2026Is zeker lekker, gaat het lopen wat makkelijker.







